FYSIOTHERAPIE MANUELE THERAPIE
Tarieven
Services

Marsman (MTM)

De Manuele Therapie Marsman is een specifieke onderzoeks - en behandelingsmethode gericht op het ongestoord functioneren van de wervelkolom.

Ieder mens heeft persoonlijke voorkeursbewegingen. Deze zijn mede bepalend voor de mobiliserende technieken en actieve oefeningen om verminderde mobiliteit van de gewrichten te verbeteren.

Door de zeer gerichte en subtiel gedoseerde uitvoering van de mobilisaties, tot de maximale bewegingsgrens, mag de methode altijd worden toegepast.

Hyperventilatie therapie

Veel lichamelijke klachten, met of zonder angst of paniekaanvallen, kunnen veroorzaakt worden door een verkeerde ademhaling.
Deze is dan te oppervlakkig, via de borst en in een te hoge frequentie.
Door het weer, stap voor stap, aanleren van de juiste ademhaling gecombineerd met ontspanningsoefeningen gaat de ademfrequentie omlaag, het hart weer trager kloppen, veel andere lichamelijke klachten verdwijnen en angstgevoelens worden minder.

Medical Taping Concept

Deze behandelmethode is ontstaan in de jaren zeventig in Azië.

Er wordt gebruik gemaakt van een elastische tape, (tegenwoordig in allerlei kleuren) die met een bepaalde hoeveelheid rek op de huid wordt aangebracht. De tape kan een stabiliserende werking hebben op een gewricht, maar kan ook spierfunctie, bloed - en lymfecirculatie stimuleren en kan pijndempend werken.

Mulligan Concept

Mulligan (Nieuw Zeeland) ontdekte dat veel gewrichtsklachten veroorzaakt worden door een “ontsporing”of “positiefout” van gewrichtsdelen t.o.v. elkaar. Door de ontsporing in een gewricht te herstellen kan een snel herstel ontstaan. De 100% pijnvrije methode is een samenspel van therapeutische handelingen, gecombineerd met door de patiënt uit te voeren actieve bewegingen. Zelfwerkzaamheid van de patiënt in de vorm van huiswerkoefeningen is noodzakelijk om snel tot een optimaal resultaat te komen.

Over Ons
Tarieven